Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gele koort

  • Aafke

    Hallo allemaal,

    In december gaan we rondreizen door Chili en Peru en gaan we ook naar Paaseiland. Nou ben ik vorige week bij Meditel geweest (soort GGD, wordt compleet vergoed door mijn verzekering ) en die wisten mij te vertellen dat ik voor Peru en Chili geen vaccinatie tegen gele koorts nodig heb. Ik twijfelde zelf over Peru maar gezien het zuidelijk gebied waar wij naar toe gaan klopt dit advies.

    Nu loop ik alleen tegen een nieuwe vraag aan. Ik lees namelijk dat voor Paaseiland een gele koorts vaccinatie verplicht is als men via een geinfecteerd gebied reist….en daar slaat de twijfel toe….. De reisplanning is namelijk chili -> peru -> chili -> paaseiland. Je zou dus kunnen zeggen dat ik via Peru reis. Denken jullie dat in dit geval ik toch een vaccinatie moet halen? Ik zie er tegen op om weer terug te gaan naar die arts en met haar een discussie te hebben over wel of geen vaccinatie. Ik hoor dus graag wat jullie ervaringen zijn, dan kan ik dat meenemen naar haar toe.

    Bedankt!

    Aafke

  • Paashaas

    hoezo discussie???